RMKT – în cinci ani o mie de liceeni maghiari au trecut prin focul educației de business
RMKT  în cinci ani o mie de liceeni maghiari au trecut prin focul educației de business 

Salã plinã la consulatul maghiar din Cluj – și nu e de mirare, deoarece rezultatele concursului ”Pénzmágnes – Kulcs a gyarapodáshoz” (românește ar fi: ”Magnetul de bani – cheia înmulțirii”) sunt așteptate de sute de liceeni și profesori. 

Concursul dotat cu premii de câteva sute de euro dedicat liceenilor maghiari din Transilvania, Slovacia și Serbia, având scopul de a educa tineretul în domeniul economiei și business-ului, în speranța cã aceste cunoștințe acumulate îi vor ajuta la pornirea unor afaceri pe meleagurile natale. Tinerii trebuie sã parcurgã individual un curs de formare on line, fiind ajutați de profesorii lor de economie de la liceul fiecãruia.

– Se realizeazã astfel o colaborare foarte fructuoasã între elev și profesor  îmi spune coordonatorul proiectului, economistul Bitai László. – Profesorul și elevul alcãtuiesc o echipã, ceea ce este important nu numai din punct de vedere pedagogic, dar și prin prizma însușirii cunoștințelor de business. Acum am fãcut un calcul, și statistica noastrã aratã, cã în cinci ani au urmat acest concurs în jur de o mie de liceeni maghiari, dintre care mulți sunt deja studenți, fructificând din plin cele învãțate pentru concurs – adaugã economistul, așteptând cu sufletul la gurã, câți din acești liceeni maghiari vor avea și puterea de a porni o afacere.

Câștigãtorii din acest an primesc 500 de euro și sunt luați în evidențele acelor investitori maghiari, care pun umãrul la acest proiect grandios, menit sã opreascã exodul tineretului maghiar din România.

S-au gãsit astfel în lumina reflectoarelor liceenii Czire Ráhel Orsolya (Cluj-Kolozsvár), Apetroae Lucas (Odorheiu Secuiesc – Székelyudvarhely), Petki Pál Milán (Brasov-Brassó) și Kulcsár Tímea (Miercurea Ciuc – Csíkszereda).

Câștigãtorii au fost ”preluați” de presã, tinerii ”liceeni de afaceri” fiind nevoiți sã punã în practicã cele învãțate despre comunicare și PR, dând primele interviuri la TVR Cluj. Cei patru au trecut cu brio acest ultim examen, învãțând repede cum sã eviți camera de luat vederi când dai interviu și cum îți etalez limbajul corpului.
O mie de tineri în cinci ani. Este un adevãrat miracol cum reușesc cei de la RMKT (Romániai Magyar Közgazdász Társaság adicã: Asociația Economiștilor Maghiari din România) sã promoveze spiritul de inițiativã – un spirit ce stã la baza unei societãți sãnãtoase.