Miercuri, 20 Septembrie 2017
Miercuri, 20 Septembrie 2017


Kontakt



Viitorii profesori de religie în opinia profesorilor acestei facultăți trebuie să fie pregatiți și informați din mai multe puncte de vedere, ca să fie în stare să răspundă la orice întrebare, de la ei nu se așteaptă ca la scoală să facă o propagandă sau prozelitism, ci să fie în stare să ofere informații adecvate, nuanțate, bazate nu numai pe convingeri, dar pe fapte istorice verificate.



Cunosc oameni care doresc foarte mult să cunoască limba de stat. Mă întrebau, oare nu există în România o localitate, unde ei ar putea să plece pe o perioadă de timp și să o studieze. Le răspund că nu cunosc, însă cred că dorința e o putere mare și poate găsi și această posibilitate.



Apare o bătrânică. Intră sfioasă, ocolește coada. Tânăra sare de pe scaunul ei înalt, „cu ce vă pot ajuta”, atacând-o ca o războinică pe bătrâna. Aceasta începe să redea textul repetat de cine știe de câte ori până atunci, spre ghinionul ei în... maghiară! Iritată, duduia răcnește ca un căprar: „în română!” Din reflex, mă răsucesc pe călcâi și mă aud vorbind: „Spuneți numai, că vă traduc eu”.



Cele două demersuri au făcut să zâmbească multă lume, dat fiind că rivalitatea dintre cele două centre culturale secuiești, Miercurea Ciuc și Odorheiu Secuiesc a ieșit la iveală și cu această ocazie. Totodată însă aceste demersuri atrag atenția asupra nevoii și necesității de dezvoltare a regiunii din punct de vedere al infrastructurii, punând capăt politicii de a menține la periferie vieții economice a acestei regiuni.



Simt nevoia să scriu un text, „de minte și inimă” în același timp, pentru inițiatorii acestui portal, dar nu-mi găsesc cele mai potrivite cuvinte. Iar cuvintele sunt importante, fiindcă pot răni mai rău decât palmele sau pumnii!



„Eu așa consider, că politicienii români cred că dacă fac concesii maghiarilor, atunci vor pierde voturi. Eu nu cred însă, că un astfel de gest care vizează sprijinirea multiculturalității, ar crea probleme serioase politicienilor. Sper că vom găsi cu timpul un modus vivendi, și că vom avea rezultate palpabile,”a fost de părere consilierul Csoma Botond.



Foarte mulți concep într-un mod reducționist problematica predării religiei în școli, gândindu-se la această o oră ca o oră de „propagandă” a bisericii în general, neobservând, că aceasta înseamnă singura ora din viața copilului, când se poate vorbi direct despre etică, solidaritate, credință în bunătatea omului, iubirea semenilor.Să ne gândim un pic numai la fenomenul ecumenismului. Un copil care ajunge să înțeleagă în esență ecumenismul, va vedea în alte culori celelalte confesiuni, ba chiar religiile din anturajul său.




Sus