Marţi, 22 Octombrie 2019
Marţi, 22 Octombrie 2019


Kontakt / Ungaria – proiect de țară

Ungaria  proiect de țară


Ungaria va realiza un port și o bază logistică în Trieste, astfel încât, companiile ungare care exportă în străinătate pe cale maritimă, să poată transporta rapid și ușor, a declarat, vineri, ministrul ungar al Afacerilor Externe și al Comerțului Exterior, la Mogyoród.

La ceremonia de deschidere a Forumului de Logistică V4+, Péter Szijjártó a anunțat că Ungaria va realiza un port și o bază logistică pe o suprafață de 32 hectare, în Italia, la Trieste. Cu o investiție între 60-100 de milioane de euro, vor fi create, prin acestea, condiții adecvate de infrastructură pentru companiile ungare ca să ajungă în 24 de ore, pe calea rutieră sau pe calea ferată, la mare. El a adăugat că, la începutul lunii iulie, ar putea fi semnat contractul de vânzare-cumpărare de către Guvernul
ungar.

Ministrul ungar al Afacerilor Externe și al Comerțului Exterior a declarat că, în urma cooperării economice polono-ungare tot mai intensă, compania aeriană poloneză (LOT) a ales Budapesta ca a doua bază aeriană iar ca urmare a încheierii unei serii de negocieri, în viitorul apropiat, LOT va lansa un zbor direct între Budapesta și Seul.

Ministrul a subliniat că, pentru a consolida competitivitatea logistică a Ungariei, aceasta va trebui să-și îmbunătățească întârzierile din domeniul infrastructurii față de Europa de Vest, datorate împrejurărilor istorice. Pentru aceasta, politicianul a evidențiat patru domenii: dezvoltarea infrastructurii în direcția
Nord-Sud, creșterea numărului de legături transfrontaliere rutiere și feroviare, construcția unei căi ferate de mare viteză, care încă lipsește din Europa Centrală, și profitul în urma avantajelor oferite de inițiativele chineze pentru zona de comerț Eurasiatică.


Ministrul ungar al Afacerilor Externe și al Comerțului Exterior a vorbit despre faptul că Guvernul ungar va realiza, până în 2024, o dezvoltare extraordinară pe întreaga rețea rutieră și feroviară din Ungaria: 3.200 miliarde de forinți (9,86 miliarde euro) pentru dezvoltarea drumurilor publice și 1.500 miliarde de forinți (4,62 miliarde euro) pentru dezvoltarea căilor ferate până în 2022. 

Péter Szijjártó a declarat că, în ceea ce privește coridorul comercial și de transport “Via Carpathia” propus de Polonia, care traversează Europa Centrală în direcția Nord-Sud, din Lituania până în Grecia, porțiunea de 229 de kilometri de pe teritoriul Ungariei va fi construită integral de Guvernul ungar și finalizată până în 2022, astfel încât, pe ruta Kosice-Miskolc-Debrecen-Oradea se va putea circula pe autostradă.

În cadrul dezvoltărilor transfrontaliere, noul pod peste Dunăre de la Komárom și șoseaua rapidă care traversează granița slovaco-ungară vor fi finalizate până la sfârșitul anului viitor și vor face legătura între Budapesta și Bratislava. Politicianul a adăugat că în acest an Guvernul ungar va începe să construiască un alt nou pod, peste râul Ipoly, la granița slovaco-ungară.

Referindu-se la oportunitățile economice eurasiatice, Peter Szijjártó a spus că Ungaria ar trebui să se folosească de planul comercial conceput de China pentru Europa și Asia, și trebuie să ofere cele mai rapide oportunități de livrare pe calea ferată din porturile grecești spre Europa de Vest. Din acest motiv, Guvernul Ungariei pune un accent deosebit pe realizarea liniei de cale ferată Budapesta-Belgrad, a declarat ministrul.





Sus