Miercuri, 21 Noiembrie 2018
Miercuri, 21 Noiembrie 2018


Kontakt / Gara Cluj-Kolozsvár așteaptă „primul tren austro-ungar”

Gara Cluj-Kolozsvár așteaptă „primul tren austro-ungar”

Știrile legate de metroul din Cluj coroborat cu întroducerea de către austrieci a trenului Viena – Budapesta – Cluj, arată fără doar și poate direcția spre care se îndreaptă partea vestică a României. Dacă adăugăm la aceste știri și înființarea ligii orașelor vestice (Cluj,Oradea, Timișoara și Arad), tendințele centrifuge ale regiunilor istorice devin evidente. Cu alte cuvinte: partea vestică a României scapă tot mai mult de București, apropiindu-se psihic și fizic de Budapesta și Viena.

Mai mult decât interesantă este schița geografică a acestei zone ”pro-Occident”, care nu urmează nicio graniță lingvistică sau etnică, întemeiând de facto o regiune cu tendințe centrifuge noi: o parte din Banat, o parte din Partium, o parte din Transilvania.

Fenomen inedit.

Noua regiune ”pro-Occident” a României se apropie cu viteză spre capitalele vecine – Budapesta și Viena – provocând unora nostalgie, altora frustrare și desigur ”îngrijorare patriotică” pentru toți cei care au pierdut acest tren.


Motivele pierderii acestui tren sunt variate: subinformare, indolență, incompetență mascată de patriotism fals, sentimentul inferiorității, cultul activităților compensatorii bine mediatizate, distanțele mari de granițele Occidentului, tradiția supunerii, lipsa exigenței ...

Din ianuarie se așteaptă deci studiul de (pre)fezabilitate a metroului, iar în gara Cluj-Kolozsvár „primul tren austro-ungar”. 
Călătorie plăcută!






Sus