Vineri, 22 Iunie 2018
Vineri, 22 Iunie 2018


Kontakt / Ungaria aduce autostrada la Borș – conectarea României este așteptată cu sufletul la gură

Ungaria aduce autostrada la Borș – conectarea României este așteptată cu sufletul la gură

După ce România s-a retras din proiectul comun al trenului de mare viteză Budapesta – Cluj, s-a vehiculat ideea, că această decizie a fost luată de București bazându-se pe întâlnirea autostrăzilor care se vor conecta în viitorul apropiat la Oradea (Borș), realizându-se astfel legătura dintre Budapesta și Cluj mult mai ieftin, decât TGV (Train à Grande Vitesse).

Iată însă, că lucrurile stau total altfel. Ungaria a început lucrările pentru ultimii kilometri, predând acesta în 2020, pentru conectare cu părțile românești.


Drumul ar trebui să continue cu Autostrada Transilvania, ale cărei lucrări au început în 2003 și pentru care încă nu există vreun termen de finalizare a întregului traseu. Șantierul pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Borș este închis de mai mult de un an și jumătate, după ce contractul a fost reziliat. Din cei 600 de kilometri, cât ar trebui să aibă A3, între Borș și București, mai puțin de 100 sunt deschiși circulației.

Astfel Ungaria aduce două autostrăzi la granița cu România: la Satu Mare și Oradea.

Presa din Ungaria încearcă din răsputeri să primească informații utile despre tronsoanele într-adevăr 
funcționabile ale ”autostrăzilor” din România, numind aceste bucăți carosabile ”hățisurile tronsoanelor”.

Apropierea celor două autostrăzi iată întârzie. Ca și rezolvarea oricăror probleme care ar îmbunătăți relațiile româno-maghiare.





Sus