Joi, 19 Septembrie 2019
Joi, 19 Septembrie 2019


Civitas / Serviciul de Ajutor Telefonic

Ajutor prin telefon

Principalul mijloc de comunicare a Serviciului de Ajutor Telefonic, după cum sugerează și numele, este telefonul. Acesta este cel mai accesibil mijloc prin care cei aflați într-o situație dificilă pot solicita ajutor, chiar dacă nu pot indica o adresă, dar au un celular! Deasemenea, telefonul este mijlocul de comunicare prin care cei care doresc să ofere ajutor, o sponsorizare, ne anunță că ni se alătură echipei noastre de voluntari.

Noi, cei care lucrăm în această echipă, tineri sau vârstnici, pensionari, salariați sau studenți, indiferent de etnie, orientare politică sau apartenență religioasă, suntem voluntari, nu așteptăm nimic în schimb. Deviza noastră este: Aici! Acum! Pentru că omul atunci trebuie ajutat când are nevoie!


Din păcate, rezervele noastre momentan sunt limitate. Avem program telefonic doar două zile pe saptămână (Târgu Mureș: joi, între orele 15 și 20, Cluj-Napoca: vineri, între orele 15 și 20), dar visul nostru este să putem fi prezenți la capătul firului 24 de ore din 24, 7 zile din 7, in cât mai multe orașe. Cu echipa pe care o avem reușim să ajungem într-o jumătate de oră la semenii noștri aflați în impas.

Dacă am avea și o mașină, am putea să stabilim o ordine a priorităților mult mai dinamic. În timpul programului telefonic se face înregistrarea apelurilor, ceea ce nu se poate soluționa pe moment, se repartizează pe zile, voluntarii căutând să le rezolve în cel mai scurt timp posibil.


O mașină însă ar fi un mare ajutor în acest sens, în ambele localități: Cluj-Napoca și Tîrgu Mureș.

Am avut mii de apeluri telefonice cu solicitări sau oferte din cele mai diferite categorii sociale. Cele mai frecvente solicitări sunt pentru pachetele de alimente, medicamente, ajutor în gospodărie (curățenie, aprovizionare) sau sprijin în rezolvarea unor probleme administrative sau medicale.

Am avut apeluri unde practic numai am intermediat, punând în legătură solicitantul cu ofertantul. Pentru că de multe ori suntem sunați și de cei care doresc să ajute. În general firmele oferă sprijin financiar, dar am avut și oferte în alimente neperisabile, oferte de consultații gratuite din partea medicilor, persoanele fizice oferind mai mult bunuri gospodărești.

În dezvoltarea echipei noastre am dori să atragem cât mai mulți specialiști pentru a putea oferi și noi un sprijin cât mai diversificat.

Cu un sprijin minim din partea sponsorilor se obțin rezultate importante pentru nevoiași. De multe ori o vorbă bună contează mai mult decât un coș cu bunătăți. Avem apelanți care nu cer nimic, doresc doar să stea de vorbă cu cineva.


Am întâlnit mulți vârstnici cărora copiii le asigură bunuri materiale, dar nu au timp pentru hrana sufletească după care tânjesc aceștia, de aceea la sfârșitul fiecărui apel telefonic voluntarul de serviciu citește câte un pasaj din Biblie.

Mulți ne mulțumesc cu vocea sugrumată de emoție, iar noi încercăm să ascundem tremului vocii, pentru că noi suntem aici să încurajăm, chiar dacă chiar și noi avem nevoie de ajutor!

Mulți dintre voluntarii noștri au fost cândva apelanți, au fost și ei în impas, dar au reușit să realizeze importanța sprijinului primit în momentul respectiv și au decis ne să ajute și ei la rândul lor!


Serviciul de Ajutor Telefonic

(Telefonos Szeretetszolgálat)

Cluj-Napoca: 0264 / 56 56 56 (vineri, orele 15-20)

Tîrgu-Mureș: 0265 / 55 55 55 (joi, orele 15-20)

http://www.telsz.ro/ (versiune și în lb. română)






Sus