Joi, 14 Decembrie 2017
Joi, 14 Decembrie 2017


Business / RMKT – în cinci ani o mie de liceeni maghiari au trecut prin focul educației de business

RMKT  în cinci ani o mie de liceeni maghiari au trecut prin focul educației de business 

Sală plină la consulatul maghiar din Cluj – și nu e de mirare, deoarece rezultatele concursului ”Pénzmágnes – Kulcs a gyarapodáshoz” (românește ar fi: ”Magnetul de bani – cheia înmulțirii”) sunt așteptate de sute de liceeni și profesori. 


Concursul dotat cu premii de câteva sute de euro dedicat liceenilor maghiari din Transilvania, Slovacia și Serbia, având scopul de a educa tineretul în domeniul economiei și business-ului, în speranța că aceste cunoștințe acumulate îi vor ajuta la pornirea unor afaceri pe meleagurile natale. Tinerii trebuie să parcurgă individual un curs de formare on line, fiind ajutați de profesorii lor de economie de la liceul fiecăruia.


– Se realizează astfel o colaborare foarte fructuoasă între elev și profesor  îmi spune coordonatorul proiectului, economistul Bitai László. – Profesorul și elevul alcătuiesc o echipă, ceea ce este important nu numai din punct de vedere pedagogic, dar și prin prizma însușirii cunoștințelor de business. Acum am făcut un calcul, și statistica noastră arată, că în cinci ani au urmat acest concurs în jur de o mie de liceeni maghiari, dintre care mulți sunt deja studenți, fructificând din plin cele învățate pentru concurs – adaugă economistul, așteptând cu sufletul la gură, câți din acești liceeni maghiari vor avea și puterea de a porni o afacere.


Câștigătorii din acest an primesc 500 de euro și sunt luați în evidențele acelor investitori maghiari, care pun umărul la acest proiect grandios, menit să oprească exodul tineretului maghiar din România.

S-au găsit astfel în lumina reflectoarelor liceenii Czire Ráhel Orsolya (Cluj-Kolozsvár), Apetroae Lucas (Odorheiu Secuiesc – Székelyudvarhely), Petki Pál Milán (Brasov-Brassó) și Kulcsár Tímea (Miercurea Ciuc – Csíkszereda).


Câștigătorii au fost ”preluați” de presă, tinerii ”liceeni de afaceri” fiind nevoiți să pună în practică cele învățate despre comunicare și PR, dând primele interviuri la TVR Cluj. Cei patru au trecut cu brio acest ultim examen, învățând repede cum să eviți camera de luat vederi când dai interviu și cum îți etalez limbajul corpului.


O mie de tineri în cinci ani. Este un adevărat miracol cum reușesc cei de la RMKT (Romániai Magyar Közgazdász Társaság adică: Asociația Economiștilor Maghiari din România) să promoveze spiritul de inițiativă – un spirit ce stă la baza unei societăți sănătoase.








Sus