Marţi, 19 Septembrie 2017
Marţi, 19 Septembrie 2017


Business / Euronet Advertising Service – cum să ajungem din oameni mici în oameni mari

Euronet Advertising Service – cum să ajungem din oameni mici în oameni mari

Euronet Advertising Service este o companie care a fost înființată de către Keizer Róbert acum 12 ani, cu scopul de a oferi nu doar experiență, ci și încredere firmelor mici că pot deveni companii mari. Vă invit să cunoaștem împreună, din următorul interviu, povestea acestei companii care, deși a întâmpinat multe dificultăți de-a lungul activității sale, stă dreaptă și hotărâtă să ajute cât mai multe întreprinderi să-și clădească un loc stabil pe piață.

– Când și de către cine a fost înființată această firmă?

Firma a fost înființată de către mine și de către un fost coleg de facultate, împreună am început practic activitatea acestei societăți.

Colegul meu a activat mult pe partea economică, la contabilitate, pe când eu m-am ocupat de partea administrativă și de conducere a firmei.

Domeniul nostru de activitate este practic publicitatea, dar noi ne-am axat pe promovarea partenerilor noștri, deci le oferim colaboratorilor noștri servicii de dezvoltare ale companiei.

– De unde a venit ideea unei astfel de companii?

Ideea a venit încă de la bunicul meu care era constructor în Satu-Mare. Construia biserici în acel regim în care știm foarte bine că tovarășul Ceaușescu dărâma biserici; erau zone în care, deși existau aceste probleme, se construiau biserici pentru toate religiile (ortodocși, romano și greco-catolici, reformați) și el m-a ajutat și m-a îndrumat ca viața pe care o trăim aici să fie mereu constructivă. Am început să lucrez la Cluj în timpul studenției la o agenție de publicitate, dar doream altceva.

M-am simțit bine în acest domeniu, dar voiam să fac puțin mai mult: să încerc să construiesc idei nu numai de promovare, dar și de dezvoltare pentru colaboratori, care să primească mai mult decât un simplu serviciu. În decursul activității noastre, chiar am reușit să creștem împreună cu câteva companii: ei au reușit, în primul rând, să devină din mici firmulețe jucători importanți pe piață și asta ne-a ajutat și pe noi să avem comerț mai mare, să putem și noi să ne dezvoltăm puțin, față de posibilitățile care au fost și sunt și acum aici, la noi, în domeniul afacerilor.

– Cum a fost la început, câți angajați ați avut în primii ani de activitate?

La început, am fost doi. Această activitate nu necesită foarte multă resursă umană. Nu vorbim de fabrici, de producție în sine, ci de o prestare de servicii, unde ideea contează de cele mai multe ori și nu numărul persoanelor angajate. Contează creativitatea, ce idei ai prin care te-ai putea dezvolta. Nu este o firmă care necesită mulți angajați. Aici succesul depinde de creativitatea omului, deci activitatea noastră necesită maximum trei persoane.

– Ce fel de greutăți ați întâmpinat de-a lungul anilor?

Capitalul financiar este unul dintre cele mai mari probleme, nu doar în cazul nostru, ci și în cel al tuturor colegilor noștri, chiar dacă vorbim de micro-înreprinderi sau de companii mari, cu sute de angajați. Companiile din România nu au șansa să ajungă la un capital financiar care să-i ajute să-și dezvolte activitățile. Cu astfel de probleme ne-am confruntat și noi.

Capitalul uman este o altă problemă cu care se confruntă nu doar firma noastră, ci și celelalte întreprinderi, întrucât peste 7 milioane de persoane au urmat să trăiască în afara țării în care s-au născut, datorită problemelor care sunt în această țară. Necesarul uman, profesioniștii sunt astfel în alte țări. Aceste două probleme sunt cele mai importante. Mai sunt câteva care țin de Balcan, unde trăim, probleme cu seriozitatea plăților, cu calitatea produselor...Cele mai mari probleme sunt însă cele generale: capitalul financiar și cel uman.

În general, noi formăm firmele mici. În cel mai bun caz, aceștia pleacă la firme mari, însă majoritatea pleacă în afara țării: cum au un pic de bază profesională, își caută de lucru afară, ceea ce poate părea un lucru bun. Dacă este cu adevărat un lucru benefic, vom vedea în viitor...

– Ați simțit vreodată că nu veți putea continua activitatea companiei?

Da, de multe ori. Mai ales în perioada de criză, când din cauza imposibilităților de plată partenerii noștri nu și-au putut derula creditele, mulți au intrat chiar în faliment. Noi a trebuit să onorăm plățile către furnizorii noștri, iar clienții noștri ne-au blocat complet. A trebuit să reeșalonăm multe plăți pe care le-am avut, am reușit foarte greu să revenim, chiar și acum ne mai zbatem, nu am reușit să ne tehnologizăm, am pierdut pasul cu alți competitori pe piață, dar încă suntem pe piață, ceea ce este un lucru bun, după părerea mea. În continuare, reușim să ne onorăm plățile către stat, către furnizori.

             

                                            Keizer Róbert (stânga) – în toiul afacerilor

Noi și cei 620 de mii de firme care au reușit să se mențină pe piață după criza globală și financiară, am reușit un lucru senzațional, după părerea mea, pentru că noi suntem cumva lăsați de soartă în această țară: scopul Comitetului European nu este să aibă un antreprenoriat puternic în România, ci să aibă un antreprenoriat foarte slab. Ei să poată pătrunde cu produsele lor subvenționate de stat, pe când noi ne zbatem cu această situație. Cu toate că a fost și este foarte greu, noi mergem înainte.

– Ce v-a motivat sau vă motivează să mergeți înainte?

Motivația este una singură, cea de la început: să încercăm să ridicăm, în principal, companiile mici cu care avem activitate, să încercăm să creștem împreună cu ele, căci acest segment lipsește la noi în România. Majoritatea celor care caută sau bat la ușa unei companii, vor să amendeze o societate sau să aibă beneficii. Scopul nostru de la început a fost să dăm ceva tuturor din experiența noastră, din creațiile pe care noi le-am conceput. Pe acest plan, nu prea avem concurență, nu prea cunoaștem societăți care să ajute societățile partenere sau concurente să reușească în activitatea lor. Majoritatea doresc să maximizeze profitul, pe când noi am pus profitul pe rangul doi și primul a fost să construim ceva. Acest lucru ne-a îndrumat de-a lungul anilor.

– Cum simțiți că stați în acest moment? Ați realizat ceea ce v-ați propus la început?

Am minți dacă am fi mulțumiți. Am avut, ce e drept, și câteva rezultate pozitive pe lângă multe insuccese. Pot să zic că ceea ce am conceput acum 12-14 ani a avut rezultate bune până acum, am ajuns cu companiile cu care am lucrat din punctul A în punctul B, întrucât o mare problemă în România este că se ajunge rareori din punctul A până la final, la punctul B. Desigur, este un gust amar să ne gândim la cele câteva companiii care s-au împotmolit pe parcurs, nereușind să-i ducem în punctul B. Normal că și noi am încercat să maximalizăm lucrurile, ca să ajungem la final cu succes și să creăm lucruri frumoase.

– Ce planuri aveți pe viitor?

Având și o gândire conservativă, planurile noastre sunt aceleași, numai ritmul și posibilitatea sunt altele.
Cel mai mare plan este ca cele câteva proiecte lansate sau care vor fi lansate să fie finalizate și sperăm că vom reuși să finalizăm cât mi multe proiecte, datorită experienței pe care o avem în spate. Avem acum două planuri interesante, îndrăznețe pe care le construim pe prioectul derulat timp de 12 ani. Ne-am dorit să derulăm câteva proiecte prin care companiile mici din această zonă să încerce să fie companii mari sau jucători importanți pe piața europeană.

        

                                                   Keizer Róbert (dreapta) la Realitatea TV

Chiar acum suntem într-un proces destul de avansat cu unul dintre proiecte și chiar am avut un succes foarte mare cu o companie cu care am început acum doi ani și care a ajuns în Germania, astăzi plătind o sută de mii de euro angajaților săi, în Germania și derulând activități serioase. Totodată, și-a capitalizat compania și aduce un plus acelei țări. Prin asta am putut demonstra că ceea ce am gândit și am creat noi nu este o prostie și nu trebuie neapărat să te gândești că ești micuț, că ești ardelean sau ești român și ai locul tău bine stabiilit, ci cu o idee, cu o scânteie, practic, poți să faci ceva ce nu s-a făcut până acum. Dacă tot suntem în Comunitatea Europeană, să nu fim doar slugile lor, ci să încercăm să creem și noi ceva pentru piața lor.

                                                                                            ***
Astfel de lucruri cred că ar trebui să ne inspire în fiecare zi. Căci succesul nu se află doar în buzunarele celor tari și grei, ci se ascunde în ființa fiecăruia dintre noi. Trebuie doar să vrem și să avem curajul să visăm, să avem puterea de a rămâne în picioare și să fim hotărâți în privința scopurilor noastre. Mulțumim, Euronet Advertising Service, pentru povestea de succes a căror părtași ne-ați făcut și pe noi!




Sus