Educația din România și pitecantropul
Educația din România și pitecantropul

Pânã ce în România societatea pedagogicã românescã se luptã din rãsputeri ca dupã 27 de ani de libertate sã reușeascã sã asigure elevilor manuale la începutul școlii (clasele a treia maghiare nu au nici un manual la nici o materie!), SUA trece deja la un nivel absolut la acest capitol, asigurând nu numai elevilor ci și familiilor lor o educație modernã, adaptatã la realitãțile lumești. 

În Washington puzderia de muzee din Smithsonian pot fi vizitate pe gratis, fiecare dintre acestea devenind una dintre principalele surse de informație a familiilor, care trec prin acest parc uriaș pentru a petrece plãcut, alãturi de familie, o dupã masã.


În Muzeul Științelor Naturale coridoarele preistorice sunt niște tunele (la propriu și la figurat) care conduc spre trecut în așa fel, încât te obligã fãrã sã vrei sã participi în procesul evoluției , reprezentând specia ta.

Dupã ce în sala de teatru un strãmoș al mamiferelor chițãie și cheamã la party toți mamiferii, vei observa, cã persoana de lângã tine este un cimpanzeu (de bronz) care se uitã, ca și tine, la istoria comunã.


Tunelul este plin de copii și pãrinții lor, cu sutele, cu miile. Party-ul continuã la neanderthalieni, ai cãror morminte sunt înconjurate de oameni care țin flori în mânã, dovedind cã sentimentul doliului face parte din factorii nașterii omului.

                  
Dear Csaba Szabó (White Raven), congratulations!  You have been transformed into a Homo erectus, longest-lived member of the human family tree! Thanks for visiting the David H. Koch Hall of Human Origins at the Smithsonian National Museum of Natural History!
Sute și mii de copii de diferite vârste stau la rând, ca sã-și vadã propriul tunel al timpului, un ecran sofisticat care își transformã spectatorii treptat, în câteva minute, în pitecantropi sau neanderthalieni. 

Efectul psihic este de nedescris. Unii se sperie, alți strigã de teamã, alții vor sã mai încerce… Imaginile apar pe ecrane externe, chemând lumea sã se educe, sã iubeascã natura, sã-și ia soarta în mâinile proprii.

Iatã, școala și educația modernã se ruleazã în fața noastrã ca un film. Acești tineri, care stau cu pãrinții la rând în fața ecranului timpului nu o sã mai vrea nicioadatã sã trãiascã ca pitecantropul. Acești copii o sã creascã cu mintea deschisã, capabili sã sintetizeze, sã facã proiecte, sã analizeze – sã devinã cetãțeni moderni ai societãții lor. Sã devinã viitor – în propria țarã.